dijous, 22 de desembre del 2011

Taller de sensibilització lingüística: Tria el teu rol. No juguis sol

Taller de sensibilització Tria el teu rol
El taller de sensibilització lingüística “Tria el teu rol. No juguis sol” té com a objectiu facilitar un espai interactiu d’anàlisi i de reflexió sobre l’hàbit que existeix entre força catalanoparlants de canviar de llengua davant d’interlocutors no catalanoparlants, i adquirir recursos per afrontar aquestes situacions.
A través d’un joc de rol, els participants, conduïts pel dinamitzador o dinamitzadora, reprodueixen situacions lingüístiques que se solen donar en un context real i que són representatives de tres conceptes sociolingüístics: abandonament de la llengua, cohesió social i gestió lingüística. Es tracta d’una versió adaptada del material elaborat per Plataforma per la Llengua - Col·lectiu Esbarzer.
Podeu descarregar-vos tot el material necessari per posar en pràctica el taller: la guia per dinamitzar-lo, la guia per als participants i les fitxes del joc.
 Podeu descarregar-vos tot el material necessari per posar en pràctica el taller: la guia per dinamitzar-lo, la guia per als participants i les fitxes del joc.
  • Guia per dinamitzar el taller  [PDF]
    Conté informacions útils per a la persona que s'encarrega de dinamitzar el taller: objectius, destinataris, metodologia, context i dinàmica de la sessió. Conté, també, un recull de recursos i arguments de suport per facilitar la comunicació que els participants poden consultar.
  • Guia per als participants [PDF]
    Conté informacions útils per al seguiment del taller: objectius i finalitats, estructura de la sessió, glossari de conceptes i recull de recursos i arguments de suport per facilitar la comunicació en les situacions que es presenten en el joc.
  • Pòster del taller de sensibilització lingüística [PDF, 7,60 MB.]
Fitxes “Tria el teu rol. No juguis sol”
El joc està format per quaranta-cinc fitxes que representen quinze situacions lingüístiques. Cada situació es treballa per parelles i consta de tres fitxes: dues en les quals es defineixen dos personatges amb perfils lingüístics determinats, un per a cada membre de la parella, i una tercera fitxa comuna amb una pregunta de reflexió sobre la situació lingüística que ha representat prèviament la parella. Les situacions lingüístiques que es treballen corresponen als conceptes següents: abandonament de la llengua, cohesió social i gestió lingüística.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada